خانه » اطلاعات عمومی در مورد باطری خودرو » نحوه آماده سازی و نصب باتری بر روی خودرو

نحوه آماده سازی و نصب باتری بر روی خودرو

نحوه آماده سازی و نصب باتری بر روی خودرو

نحوه آماده سازی و نصب باتری بر روی خودرو, نصب باتری بر روی خودرو, نصب باتری بر روی خودرو در کرج, نصب باتری بر روی خودرو در تهران

سایت بزرگ کرج باطری  نحوه آماده سازی و نصب باتری بر روی خودرو را به طور کامل شرح می دهد

 

2-1) كابل هاي باتري با اندازه قطر قطب هاي باتري متناسب باشد.

2-2) بست ها و قطب هاي باتري عاري از هر گونه رسوب و غبار باشد و بعد از تميز نمودن بست ها و قطب ها آنها را با گريس آغشته كنيم.

2-3) قبل از نصب باتري لازم است سيستم هاي برقي اتومبيل را كنترل نموده و از صحت عملكرد آن اطمينان حاصل نماييم.

2-4) براي استفاده از باتري خشك بايد ابتدا آب اسيد مناسب را با توجه به استاندارد ملي ايران و شرايط محيطي با چگالي 1.265gr/cmتا 1.290 انتخاب كنيم.

2-5) بعد از ريختن الكتروليت داخل باتري تا خط مينيمم مدتي صبر كرده تا الكتروليت با محيط هم دما شود سپس آنقدر الكتروليت اضافه مي كنيم تا سطح الكتروليت بين Min يا Max قرار گيرد.

2-6) براي جلاگيري از ايجاد شوك الكتريكي و صدمه رسيدن به سيستم الكتريكي خودرو، هنگام نصب باتري ابتدا قطب مثبت و سپس قطب منفي را وصل و هنگام جدا كردن باتري ابتدا قطب منفي و سپس قطب مثبت را قطع مي كنيم.

2-7) به دليل جلوگيري از ريزش مواد فعال و صدمه رساندن به ترمينال ها، از وارد نمودن هر گونه ضربه و پيچاندن ترمينال هاي باتري در هنگام نصب اتصالات خودداري نماييد.

2-8) براي جلوگيري از اتصال كوتاه انفجار، هنگام نصب بست ها از قرار دادن هرگونه لوازم فلزي روي سطح باتري خودداري كنيد.

2-9) قبل از نصب باتري در جايگاه مربوطه سيني كف آن را كاملاً تميز كرده و بعد از نصب آن را روي جايگاه قرار داده و پيچ هاي نكهدارنده باتري را كاملاً محكم نماييد.

 

 

2-10) پس از اجراي بند

(2-5 )و قبل از نصب باتري روي خودرو بايد واتاژ دو سر قطب ها را اندازه گيري كنيم چنانچه ولتاژ آن بالاتر از 4/12 ولت پايين تر بودبراي دستيابي به كيفيت بهتر بايد باتري با جريان 0.05cn (مثلاً براي باتري خودرو پرايد 2.5A و خودروي پيكان 3A) تا ولتاژ 7/12 ولت شارژ كرد كه مناسب ترين حالت براي شارژ باتري است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
تماس با امداد آسانسور تماس با امداد آسانسور