خانه » اطلاعات عمومی در مورد باطری خودرو » مشخصات باتری مناسب برای خودرو

مشخصات باتری مناسب برای خودرو

مشخصات باتری مناسب برای خودرو

باتری مناسب برای خودرو من چیست؟

مشخصات باتری مناسب برای خودرو,باتری مناسب برای خودرو من چیست؟,آب مقطر, آب مقطر باتری, آسیب آمپر بالا باتری, آسیب ولتاژ بالا باتری

 

 

 

کرج باتری : در این قسمت سعی شده با زبان شیوا و به طور خلاصه انواع باتری ها را معرفی کرده تا خریداران بتوانند در انتخاب باتری خود تصمیم درستی بگیرند.

لازم به ذکر است که توضیحات مفصل تر را در آرشیو مطالب علمی سایت (بیشتر بدانید) می توانید ملاحظه کنید.

 

باتری خودروها از نظر ساختمان بر دو نوع اند:

 

1- سیلد:

تکنولوژی جدید تولید باتری که این نوع باتری در ایران به نام اتمی شهرت یافته و برعکس که همه فکر می کنند این نوع باتری الکترولیت (اسید) ندارد! اینگونه نیست دارای الکترولیت است اما با توجه به جنس خاص صفحات درون آن نیازی به نگهداری و افزودن آب مقطر ندارد.

از انواع جدید این نوع باتری سیلد کلسیوم و سیلد سیلور کلسیوم می باشد که قیمت و طول عمر بیشتری نسبت به انواع باتری ها دارد.

سیلد سیلور کلسیوم بهترین نوع باتری بوده که فقط تعداد معدودی از تولید کنندگان بزرگ خارجی قادر به تولید آن می باشند.

2- اسید شارژ:

که نوع قدیمی باتری بوده و از نشانه آن وجود 6 درب روی باتری است که با باز کردن 6 درب باید سطح الکترولیت را ببینید و در صورت کسر الکترولیت بایستی آب مقطر اضافه کنید پس نیاز به نگهداری و بازدید دارد.

حال با توجه به گرانتر بودن باتری سیلد واقعا چه نوع آن برای شما مناسب تر است؟ آیا اینکه “هر چه بیشتر پول بدیم بیشتر آش میخوریم” اینجا هم صادق است؟

جواب منفیست!

تنها راه برای فهمیدن جواب سوال بالا تست دینام با دستگاه مخصوص است.

شما با مراجعه به یکی از شعب شرکت درخواست تست دینام کنید، نیروی متخصص با تست دینام شما را در انتخاب نوع باتری راهنمایی خواهند کرد.

در شرکت ما این خدمات رایگان انجام می گردد.

حال نوع را انتخاب کردم چه آمپری بگذارم؟

سه مقوله مهم وجود دارد :

1- ولت باتری که به زبان ساده همان قدرت برق باتری است که تمامی باتری موجود معمولا 12 ولت است.

2- آمپر باتری که به زبان ساده همان میزان ذخیره برق باتری بوده که بین 35 تا 220 برای خودرو ها متغیر است.

3- خروجی برق باتری که ترکیبی از ولت و آمپر است یعنی در دمای 18- سانتی گراد باتری چه قدر نیرو با ولتاژ 12 میتواند خارج کند. ( قدرت استارت زنی )

حال شما باید در قسمت جست جو نوع مناسب باتری را انتخاب کنید :

 

جستجو خودرو باتری مناسب برای خودرو من چیست؟

جستجو باتری باتری مناسب برای خودرو من چیست؟

باتری های پیشنهادی با توجه به میزان مصرف برقی خودرو شما و همچنین قدرت دینام برای شارژ و فضای موجود برای باتری تعیین شده است.

.

اگر مصرف کننده برقی دیگری مثل باندهای قوی به خودرو خود اضافه کردید در میان آمپر های پیشنهاد شده بالاترین آمپر را انتخاب کنید و اگر هیچ مصرف کننده ای اضافه نکردید پایین ترین را انتخاب نمایید.

نکته: 

آمپر بالا هیچ آسیبی به هیچ قسمت خودرو نمیزد به شرطی که با توجه به 3 مورد میزان مصرف برقی خودرو شما و همچنین قدرت دینام برای شارژ و فضای موجود برای باتری تعیین شده باشد اما اگر با توجه به اینکه مصرف کننده برقی اضافه نکردید آمپر بالایی انتخاب کنید برعکس تاکید بعضی از همکاران عزیز در اینکه اگر آمپر بالاتر بگذارید عمر باتری بیشتر می شود.

( و یا حتی موارد خنده داری مانند آمپر بالاتر بگذارید کولر خودرو باد خنک تری تولید می کند! )

باید گفت فقط پول خود را دور ریخته اید چون وقتی خودرو به آن میزان ذخیره برق نیاز نداشته باشد نه تنها عمر باتری طولانی تر نمیشود بلکه در مواردی مشاهده شده که عمر باتری به شدت کاهش یافته علت هم عدم شارژ و دشارژ کامل باتری گزارش شده اس

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
تماس با امداد آسانسور تماس با امداد آسانسور