خانه » اطلاعات عمومی در مورد باطری خودرو » آشنایی با جنس مواد صفحات داخلی باتری ماشين

آشنایی با جنس مواد صفحات داخلی باتری ماشين


درباره جنس مواد صفحات داخلی باتری ماشين
صفحات منفی Negative plates
صفحات منفی ( و مثبت ) از دو قسمت تشکیل می شوند یکی ماده فعال آن صفحه و دیگری اسکلت اصلی.
جنس ماده فعال صفحات منفی در حالت شارژ کامل از سربPb می باشد برای تهیه این صفحات ( و صفحات مثبت ) ابتدا یک اسکلت فلزی مشبک تهیه می کنند. جنس این اسکلت معمولا از آلیاژ سرب می باشد که برای افزایش مقاومت و سهولت در هنگام ریخته گری آن درصدی کلسیم و آنتیموان به آن اضافه می نمایند .
برای نفوذ بهتر الکترولیت در صفحات منفی ( و مثبت ) بهتر است این صفحات حالت اسفنجی داشته باشند. برای قرار دادن ماده فعال بین شبکه های اسکلت آنرا به صورت خمیر تهیه کرده و از شبکه اسکلت عبور می دهند سپس انرا در کوره ها مخصوص خشک مینمایند.رنگ صفحات منفی خاکستری و تعداد آن در هر خانه باتری یکی بیشتر از صفحات مثبت آن خانه می باشد.
صفحات مثبت Positive plates
جنس ماده فعال صفحات مثبت در زمان شارژ کامل ، دی اکسید سرب پر اکسید سرب Pbo2 می باشد که این صفحات به رنگ قهوه ای سوخته یا قهوه ای مایل به قرمز میباشند.
هر صفحه مثبت بین دو صفحه منفی قرار میگیرد بنابرین تعداد آنها یکی کمتر ار تعداد صفحات منفی در آن خانه میباشند . به همین دلیل میزان مصرف شدن صفحات مثبت بیشتر از صفحات منفی میباشد.
توجه: در گذشته هنگامی که مصرف کننده باتری را خریداری میکرد لازم بود قبل از استفاده روی خودرو آنرا به دستگاه شارژ متصل کرده تا شارژ شود.
امروزه با تغییر در نحوه ساخت صفحات مثبت و منفی دیگر به شارژ اولیه احتیاج نیست رجوع کنید به مشخصات روی پوسته باتری.
به این ترتیب که امروزه جنس صفحات مثبت و منفی هر دو از اکسید سرب Pbo می باشند. در کارخانه پس از تکمیل فرایند ساخت، الکترولیت به باتری افزوده شده سیس آنرا زیر دستگاه شارژ قرار می دهند که پس از شارژ کامل جنس صفحات به همان سرب و دی اکسید سرب تبدیل می شود.
مجددا الکترولیت را خالی کرده و بعد با اب خانه ها ر ا پر می کنند( شستشو میدند ) و در نهایت آب را نیز خالی کرده باتری را به صورت خشک در انبار نگه داری می کنند. به این ترتیب میتوان باتری ها را بین 12 تا 18 ماه نگهداری کرد بدون اینکه احتباج به شارژ دوباره داشته باشند.
صفحات عایق Separator plates
با توجه به تعداد صفحات مثبت و منفی موجود در هر خانه باتری ، فاصله بین صفحات بسیار کم می باشد بنابراین احتمال برخورد صفحات به یکدیگر زیاد میشود.
اگر یک صفحه مثبت و منفی به هم برخورد کنند آن دو صفحه از سیکل تولید جریان خارج میشوند و در نهایت باعث کاهش ولتاژ تولیدی باتری میگردند. برای جلوگیری از این اتفاق بین هر صفحه مثبت و منفی یک صفحه عایق قرار داده می شود.
بنابراین تعداد این صفحات یکی کمتر از مجموع صفحات مثبت و منفی در آن خانه باتری میباشد. جنس ابن صفحات از چوب ، کائوچو ، فایبر گلاس ، سلولز ، پشم شیشه ، صمغ ….. میباشند.
اما رایجترین آنها P.V.C پلی کلرید ونیلاست. صفحات عایق باید دارای منافذی باشند تا الکترولیت بتواند از بین آن به راحتی عبور کند. علاوه براین یک طرف صفحه عایق دارای برجسته گیهای عمودی میباشد. این برجستگی ها باعث هدایت ماده فعال جدا شده ازصفحات مثبت به کف باتری میشود .فعالیت اطراف صفحه مثبت بیشتر از صفخه منفی است.
باتری های ساخت کارخانه دلکور از جمله باتری دلکور – باتری هگزا – باتری های کا – باتری دوو گلد – باتری پلاتینیوم – باتری سینک – باتری شارک – باتری بلاجیو – باتری پوما باتری مناسبی اتمی برای خودرو شما می باشد.
ضمناً باتری های ساخت كارخانه هیوندا از جمله باتری سولايت – باتری فول پاور – باتری هيوندای – باتری اكتيو باتری مناسبی ( باتری اتمی) از نظر قيمت و نوع عملكرد می باشد.

امداد باتری 

الو باتری 

قیمت باتری ماشین 

خرید آنلاین باتری ماشین 

فروشگاه باتری کرج

10 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر ممنون از مطلب خوبتون
    پلیتهای داخل باتری از کجا میتونم تهیه کنم؟

  2. سلام
    ببخشید من نیاز به تعداد زیادی پلیت باتری دارم. چگونه باید تهیه کنم؟؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

  3. قیمت پلیت چنده

  4. رسول ربیع زاده

    سلام من دنبال پلیت های منفی و مثبت و عایق های بین پلیتها برای خرید هستم البته قیمت و کیفیت برام مهم هستند. چطور میتونم باهاتون صحبت کنم.

  5. با سلام
    خریدار پلیت باتری هستم
    کسی اگه موجود داره خبر بده
    ممنون
    09366224181
    09172309223

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
تماس با امداد آسانسور تماس با امداد آسانسور